אם האמת הגדולה הזו תסופר לילדים הם תיכף ומיד ישיגוה היטב. אך כאשר קשישים לומדים אותה הם מוצאים בה קושי. זה שנים שהורגלנו לחשוב: "אדם פלוני הוא טוב", "אדם אלמוני הוא רע", "זה יפה, זה מכוער" וכך הלאה, כתוצאה מכך – הנפש שלהם מלאת תאוות ושנאה. ואיך יוכלו באופן פתאומי לקלוט את הרעיון שכל אחד הוא אלוהים?
שרי קרישנה מתייחס טוב גם אליהם במובן הרוחני, הם גם כן ילדיו, הזכאים לחסדו! ובאופן כזה הוא מציע שיטה. הוא נותן להם סולם שבעזרתו יוכלו לעלות. הרבה אנשים חסרי דעת אינם מבינים את הסוד הזה ומבקרים את כתבי הקודש שלנו באמרם: "ראו, הבהאגאואד גיטה אומרת שאלוהים חיה, צמח, השמש, הירח ונהר הגנגוס. זהו דבר בלתי הגיוני. אלוהים הוא אחד ואין סופי – איך יוכל להיות במעין דברים קטנים כאלה?" הם עומדים בקומה הראשונה ורוצים להימצא בקומה ה-100 מבלי להשתמש במדרגות או במעלית הם תינוקות בגן הילדים הרוצים לכתוב משא פילוסופי בזנבו של פיל צעצוע. לאמיתו של דבר הם אינם מעוניינים ביוגה או באלוהים. דומים הם לעצלנים הטיפשים העומדים סביב מגרש הספורט ומדיינים על הספורטאים. הם בעצמם לא יעשו שום דבר בחייהם. רק אלה הנאבקים, רק אלה הנמצאים בשדה – והם בלבד – ידעו את הבעיות הכרוכות בכך ויעריכו את הסולם הזה כעזרה גדולה.
אין צורך שאחזור כאן על כל זה. בפרק שלפנינו נתן שרי קרישנה רשימה ארוכה של התגלויותיו המיוחדות. המטרה היא לראות אלוהים בכל, שלבים שלבים. לא רק באנשים שאנו מכבדים. כי אם בכולם. לא רק ביצורי אדם, כי אם גם בחיות; לא רק ביצורים חיים כי אם גם בצמחים; לא רק בזה, כי אם בכל דבר, בכל מקום אשר ביקום. לכך יידרש זמן רב ואימון סבלני.
"הנני השמש, הירח, הרוח, האוקינוס, ההימאלאים, הנהר גנגוס ועץ ה-Peepul וכך הלאה. הוא מתאר את עצמו דומה להרבה דברים טובים שאנו עוברים על ידם בחיי היום יום שלנו. כאן הנך רואה את גאוניותו של קרישנה. כשאנו רואים דברים אלה, אנו נזכרים מיד: "שרי קרישנה אמר שהוא במיוחד מתגלה בהם, בתחילה במקרה ואחר כך לעתים קרובות. עלינו להגות בו ובהדרגה לראותו בכל דבר. ולכן הוא אומר לנו: "אל תחשוב שהנני רק זה שהנך חושב לטוב, הנני גם משחק תפקיד הרמאי. הנני הכל! הנני הכל! אין בתוכי לא טוב ולא רע.
וכעת, הנך מבין! אם האדם הרע, החוטא, מנסה תיכף ומיד להגיד "אין כלל טוב או רע – כל דבר הוא אותו אלוהים" – הוא יטעה טעות חמורה. הוא לא הגיע לדרגה זו בפנימיות! הוא לא עלה על הסולם. לבו אינו טהור. אין ברצונו אפילו לסלק את הרע שבתוכו. ולכן אף פעם לא יכיר את אלוהים. הוא ימשיך להיות תלמידו של השטן המצטט את כתבי הקודש. אנו נעלה בזהירות על הסולם שלב אחרי שלב ובהדרגה נטהר את לבבנו וחזוננו. הנך יכול לראות באמת את אלוהים ברשע. אם הנך רואה את אלוהים גם באריה: ועד אז התנהג כלפיו, כפי שהנך מתנהג כלפי האריה – שמור את צעדיך והשאר אדיש באופן מוחלט. הדומה לנוהג באריות בגן החיות הלאומי, החוק הוא: "אל תאכילו אף פעם ואל תרגיזו – עזוב אותו לנפשו תמשיך בדרכך".
אם ממשיך אתה לחשוב, "הה פלוני אדם רע ולכן אינני צריך להתיידד אתו" הרי הוגה אתה ברע ולא באלוהים. אם הנך חושב "הה למרות שהוא איש רע גם הוא הנו אלוהים" אומר שרי קרישנה, "עלי להתיידד אתו" אזי הנך עומד בסכנה להיות מותעה ולהתרחק מהיוגה. המנע בכל אופן מלחשוב על האדם הרע ועלה על הסולם.
אל נא תשכח, שהסולם אינו הגג. אתה זקוק לסולם בכדי לעלות על הגג, אך לאחר מכן אינך צריך להחזיק בסולם. כדי לעזור לבעל התבונה הבלתי מפותח, נתן שרי קרישנה זאת כגילויו המיוחדים. הם מזכירים לנו את אלוהים. לפעמים אנו עומדים ותוהים: "זהו אלוהים", ושוכחים בינתיים לעלות על הגג.
אלוהים הוא היסוד, הסיבה של כל זה – של כל היצירה כולה. גם תבונתך היא יצירתו. גם האלים, המלאכים, החכמים והאישים הגדולים נבראו על ידו. הוא היה ראש וראשון לכל אחד ולכל דבר. באופן כזה כל השכל שלנו, המעבדות שלנו, המעבדות שלנו עם כל הציוד הטוב ביותר הכלול בהן – איננו יכולים להדגיש אף דבר מכל זה ולציין: "זהו אלוהים". אך אם נעלה על הסולם שהעניק לנו, בנאמנות ובתבונה, נוכל רק אז להשיגו כרוח נעלה השוכנת בכל.
מכיוון שהנך מחזיק בסולם, המחזק את עמידתך – לא תמעד אף פעם בעלייתך זו אל האלוהים. שרי קרישנה מתאר זאת כיוגה שאינו מתרופף.